האם בעקבות הקורונה חלו שינויים בהרגלי הצריכה שלנו באינטרנט ובסלולר? ומה לגבי הרשתות החברתיות? דו"ח חדש שמתפרסם היום חושף את המגמות העיקריות שחלו בשנה האחרונה בתחומי הסלולר, האינטרנט וגם ברשתות הסלולריות. הדו"ח שמתפרסם הינו מניתוחי השימוש* כפי שניתחו חברות פלאפון, בזק בינלאומי ומחברת יס.
הישראלים מדברים יותר בסגרים ובקורונה
לאחר שבשנת 2020 הישראלים דיברו הרבה יותר בסלולר (עלייה שנתית ממוצעת של כ-11%) חזרנו ב-2021 לרמות מעט נמוכות יותר – ירידה של 6% בהיקפי השיחות בייחס ל – 2020. אבל בשורה התחתונה, ניתן לומר כי אנחנו עדיין מדברים יותר לעומת תקופת טרום הקורונה בכ-5%.
ומה לגבי הסגרים? בינואר 2021, בימי ההסגר השלישי, גם דיברנו יותר (11% יותר לעומת תחילת 2020) וזה היה החודש שבו הישראלים דיברו הכי הרבה בטלפון הסלולרי.
גולשים הרבה יותר
מנתוני הדו"ח עולה כי חלה עלייה משמעותית בגלישה הביתית – עלייה שנתית ממוצעת של כ-18% בהיקפי התעבורה בגלישה הביתית, זאת בהמשך לעלייה של 23% ב- 2020.
שיאי הגלישה הביתית נמדדו בתחילת השנה בינואר-פברואר סביב הגל והסגר השלישי – היקפי התעבורה בינואר פברואר 2021 היו גדולים בכ-50% בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2020 (רגע לפני הקורונה).
ומה לגבי גלישה סלולרית?
בדו"ח עולה כי שיאי התעבורה נשברו מידי חודש ובשנת 2021 נמשכה מגמת העלייה בצריכה ב-DATA הסלולרית : עלייה שנתית ממוצעת של 22% בגלישה הסלולרית ב-2021 מול 2020.
מעדיפים לרכוש דור 5 – השנה היא שנת שיא בהצטיידות במכשירי דור 5 חדשים ובמיוחד מכשירי הפרימיום – סדרת המכשירים הנמכרת ביותר השנה בפלאפון הינה האייפון 12 ולאחריה סדרת מכשירי הסמסונג 21S, גם ההשקה של האייפון 13 לקראת סוף השנה הייתה חזקה במיוחד.
כמה גלשו הישראלים ברשתות החברתיות?
פייסבוק (מטא) ממשיכה להיות מדורת השבט בעולם הרשתות החברתיות והיא הגדולה והיציבה ביותר אבל עם עלייה סולידית של 7% בלבד בהיקף מספר המשתמשים בהשוואה לשנה החולפת
טיקטוק מזנק, הטוויטר יציב – לאחר שטיקטוק וטוויטר "הוכתרו" בשנה שעברה כאלופות שנת הקורונה נותרנו השנה עם אפליקציה אחת שממשיכה לגדול ולגדול בקצב מדהים – טיקטוק עם עלייה שנתית של יותר מ- 50% במספר המשתמשים והיא מתחזקת ככל שהשנה מתקדמת.
הטוויטר שצמח ב-32% במספר המשתמשים בשנת 2020 רושם השנה עלייה צנועה של 3% בלבד . שיא השימוש באפליקציה היה סביב חודש מאי ויוני, ייתכן עקב השיח הער שנוצר במהלך מבצע "שומר החומות"
ווטסאפ נשארה האפליקציה הפופלארית ביותר להתכתבות – היקפי השימוש בוואטסאפ נותרו השנה דומים לשנת 2020.
הטלגרם ממשיך לצמוח – גידול של כ-30% השנה, חודש השיא היה באוקטובר.
אחרי העלייה המהירה של ZOOM חלה ירידה בהקפי השימוש – המלכה הבלתי מעורערת של 2020 עם עלייה של עשרות אלפי אחוזים במספר שיחות הוידאו, ומספר המשתמשים, זכתה השנה להיקפי שימוש נמוכים יותר עם ירידה ממוצעת של כ-17% בהיקף המשתמשים היומי . כאשר שיאי השימוש בשנת 2021 היו בינואר-פברואר סביב הגל והסגר השלישי ומאז מגמת הירידה נמשכה לאורך השנה.
"הישראלים למדו לנהל נכון את הזמן"
דרור בהט, סמנכ"ל השיווק של הקבוצה : "המחקר שערכנו לסיכומה של 2021 באמצעות נתוני שלוש החברות, מביא תובנות רבות על התנהגות הישראלים בשגרת קורונה. הדבר המרכזי שלקחו איתם הישראלים הוא איך לנהל נכון את הזמן: בצורת העבודה – יותר עבודה מהבית ושימוש בפגישות וידאו מרחוק ופחות פגישות פיזיות, בהרגלי הקניות – יותר הזמנות הביתה ושימוש בשליחויות, ואפילו באופן צריכת הפנאי, פחות צפייה בטלוויזיה בלייב ויותר צפייה נדחית. למרבה הצער, למרות שהיציאות מהבית פחתו, הפקקים דווקא התגברו".
* בחברות הדגישו כי הנתונים בדו"ח הינם ע"ב נתונים אגרגטיביים ובלתי מזוהים.