החלום של כל מנהל עמותה הוא לעשות עוד פעילות, לעזור ולסייע לעוד אנשים. וכך היה ש. מנהל עמותה שכמעט אף אחד לא הכיר עם המון רצון טוב לעזור ולסייע אבל כמעט אפס יכולת. מאז שפתח את העמותה המסייעת למשפחות במצוקה הוא הספיק לחלק סלי מזון, לחלק תלושי סופר לפני החגים אבל כמות המשפחות שהוא יכל לעזור להם אל מול כמות המשפחות שביקשו עזרה הייתה לא פרופורציונלית.
הוא ניסה הכל, הלך לקורס שעלה לו 30,000 ₪ לגיוס כספים. הדפיס ברושור יקר. פיתח אלבום תמונות של הפעילות אבל לא הצליח למצוא תורמים חדשים. עד שיום אחד חבר אמר לו למה אתה לא פונה למיליונים? ומאז הכל הסטוריה.
מיליונים ניגשו למשפחות שקיבלו ממנו סיוע ועזרה וצילמו אותם אומרים לו תודה, הם תיארו את החיים שלהם בוידאו וסיפרו איך החיים שלהם השתנו לטובה בזכותו. הקמפיין עלה לרשתות ועם ישראל התגייס בהמוניו כדי לעזור. החודש לראשונה הוא שבר שיא של גיוס מעל מיליון ₪ בחודש אחד.
איך עושים את זה? ויותר חשוב, איך עושים את זה נכון? הסיפור המרתק של מיליונים.
מה שמיליונים בעצם עושה הוא הגדלת התרומות באופן משמעותי לכל עמותה שנעזרת בשירותיה, ובעיקר – הגדלת מאגר התורמים והתורמים הפוטנציאלים לעמותה.
ביקשנו מהיימן והלחמי לספר לנו קצת על מאחורי הקלעים של העבודה, ואיך הפכה חברה קטנה לספקית ענק מוכרת של מערכי תורמים לכל עמותה וארגון.
׳מיליונים׳ כיום מגייסת לעמותות הכי הרבה כסף “חדש”. מתורמים שהעמותה לא הכירה. עשרות עמותות שנהנות מהכנסה חדשה לגמרי מידי חודש בגובה מאות אלפי ש”ח וישעיה מרחיב: "השקענו המון כסף – ברמה של מאות אלפי שקלים, ועדיין משקיעים – בפיתוחים של התוכנות כדי שהדברים יתנהלו בצורה הכי נכונה, ישרה ושקופה – גם מול התורמים, גם מול הלקוחות, וגם מול הצוות אצלנו במשרד. זה שונה 180 מעלות משיטות עבודה אחרות הנהוגות בעולמות העמותות.
״בעולם התרומות יש הרבה מאוד פרמטרים שצריכים להפוך ליחידה אחת. יש את הלקוח, את התורם, את הטלפניות, את הצוות הטכני, את אנשי הבקרה ועוד הרבה מאוד אנשים שצריכים לנגן במקהלה הזו כדי שהיא תצליח כמו שצריך״, מרחיב ישעיה, ״זה עסק מאוד מורכב שלא יכול להתנהל בחצי קלאץ', הוא צריך להתנהל בצורה הכי מסודרת בעולם.
אם לא עובדים מסודר מאוד עם תוכנות הנמצאות בקדמת הטכנולוגיה – גם בניהול של הפניות, גם במערכת התרומות עצמן, גם עם הקבלות – אין לעסק הזה סיכוי. ולכן תפיסת העולם שלנו הייתה ששווה להשקיע כסף בכל הדברים האלה כדי ליצור בסיס טוב, איתן ואמין עבור ׳מיליונים׳ וסל לקוחותינו".
"אנחנו מדפסת כסף לעמותות", כך מגדיר זאת שלמה היימן. "הרי אם הייתם יכול לדמיין שאתם מכניסים למכונה שקל אחד ומוציאים במקומו 5 שקלים – הייתם עומדים ליד המכונה הזו יום ולילה. זה בעצם מה שאנחנו עושים יומיום לעשרות עמותות בכל הסניפים שלנו. כשהרעיון הוא להגיע לכמה שיותר תורמים שהם לא התורמים הרגילים שלו. מחוץ למאגר של מנהל העמותה.
שלמה היימן, מנהל החברה, מתמחה למעלה מ-16 שנים בגיוס תרומות, ישעיה הלחמי, המנכ״ל ו״איש המספרים״, קרוב לעשור בתחום ניהול עמותות – וככה הגיעה ׳מיליונים׳ לשוק, למדה מהטעויות של שיטות העבודה האחרות המצויות בשוק, הפיקה את הלקחים הנכונים והפכה לחברה המובילה והמצליחה בתחום, כשהדגל הוא שקיפות, אמינות, מקצועיות, והצלחה כבירה במספרים.
"אנחנו יוצרים לכל עמותה וארגון קמפיין מסיבי אישי בדיגיטל״, כך שלמה וישעיה, ״יש לנו מחלקת דיגיטל שלמה בתוך החברה שמתמחה בחשיפה רחבה של פעילות הארגונים והבאת הלידים האלה. יש לנו משרד פרסום שמתמחה ספציפית בחשיפת עמותות והשגת לידים לתרומות אינטרנטיות. היחידה הדיגיטלית שלנו משקיעה בזה את כל המיומנות והלמידה שלה. הייחודיות היא בכך שאנחנו לא ״גוררים״ אדם לתרומה חד פעמית באינטרנט, כי המטרה היא לא להשיג תרומה חד פעמית של 100 ש״ח, אלא לבנות מערך תרומות יציב וארוך טווח.
בשלב השני, הטלפניות יוצרות קשר, מספקות הרחבה על פעילות העמותות ומציעות לאותם לידים להיות שותפים של העמותה לטווח ארוך. ההתמחות שלנו היא לסנן מתוך כל עמותה את הפרויקט או המיזם הנכון ביותר שדרכו אפשר לגעת באנשים ולהרחיב את המאגר".
זה מתאים למנהלי עמותות שחושבים רחוק, שיודעים לתכנן קדימה ולחזות בדיוק מה יהיה בעוד שנה או בעוד שנתיים שלוש. ופחות מתאים למנהלי עמותות הזקוקים לנזילות כאן ועכשיו".
ליצירת קשר עם חב' מיליונים 0723-266-150
אתר – https://millionim.co.il/